SveGuide Rikskonferens och Årsmöte 2023

2023 har varit ett händelserikt år för vår guideförening. I mars 2023 stod vi värd för SveGuides rikskonferens i Uddevalla och ett sextiotal gäster från hela landet följde vår ”inbjudan till Bohuslän”. I samband med konferensen anordnade vi bl a anordna bussutflykter till olika intressanta platser i Bohuslän! Med ett festligt arrangemang firade vi sedan SveGuides 40-årsjubileum och riksstämma.

Läs mer om evenemanget på vår nyhetssida

Om Bohusläns Guider

Bohusläns Guider är en intresseförening för auktoriserade guider i Bohuslän. Vi har idag ett drygt 40-tal medlemmar spridda över hela landskapet. Alla har omfattande kunskaper om Bohuslän och erfarenhet av att guida på olika språk. Flera av våra medlemmar har dessutom specialkunskaper inom olika områden. För att garantera hög yrkesmässig kompetens deltar våra medlemmar kontinuerligt i föreläsningar, informationsträffar, turismseminarier och studiebesök. Dessutom genomgår alla våra guider regelbundet HLR-utbildningar.

Våra guider har mångårig erfarenhet av att visa gäster runt i Bohuslän, med sin unika natur, kultur och historia. Under år 2023  guidade vi 15 348  gäster i vårt vackra landskap Bohuslän.

Välkommen att kontakta oss via e-mail: info@bohuslanguide.se

Kontaktuppgifter till våra guider finns under Våra Guider – Kontakt

I samarbete med våra uppdragsgivare kan vi ge förslag på, lägga upp och guida:

• Stadspromenader i bl a Öckerö, Kungälv, Marstrand, Skärhamn, Klädesholmen, Stenungsund, Fiskebäckskil, Grundsund, Smögen, Lysekil, Uddevalla, Fjällbacka, Strömstad
  • Hel- och halvdagsturer med buss och/eller båt
  • Flerdagsprogram med övernattning
  • Guidning på svenska, engelska, tyska, franska och spanska.

Guidningar på historiska platser och kända sevärdheter som t ex:

• Bohus Fästning
  • Ragnhildsholmen i Nordre älv (Kungälv)
  • Klosterkullen/gamla Kongahälla
  • Blomsholm vid Strömstad
  • Hällristningarna i Tanum och Backa i Brodalen m fl platser

Allmänna villkor

Vår logga är skyddad hos Patent och Registreringsverket, PRV

Bohusläns Guider  är medlemmar i:

Riksorganisationen SveGuide och därmed även i den europeiska organisationen FEG  samt även Södra Bohuslän Turism AB

Sveguidesloggafeg

Logga SBTAB